Vytlačiť

Všetci občas pociťujeme, že naše oči sú po náročnom pracovnom dni stráveným pred monitorom počítača unavené, pália alebo sú začervenané. Len málokto z nás vie tieto príznaky správne vyhodnotiť a vie, ako im predchádzať. Jedná sa o typické príznaky suchého oka. Cielené preventívne opatrenia môžu nie len obmedziť očné napätie, ale dokážu predchádzať chronickým ochoreniam oka. Preto by sa preventívna očná starostlivosť mala stať každodennou rutinou, rovnako ako čistenie zubov.

Fakty:              -  5-50 % populácie trpí „suchým okom“ (v závislosti od veku)

                        -  5 až 7 hodín denne strávime pred digitálnymi obrazovkami

                        -  80 % populácie je postihnutá digitálnym očným stresom

 

Ako predchádzať únave očí?

 

Tipy a triky:    -  robte si pravidelné prestávky pri práci s počítačom

                        -  používajte špeciálne okuliare určené pre prácu s PC, znižujú namáhanie očí

                        -  dbajte na správne sedenie

                        -  používajte monitory s vysokým rozlíšením, menej namáhajú oči

                        -  neseďte príliš blízko pri monitore, je to vhodnejšie pre Vaše oči

                        -  odstráňte z blízkosti monitora oslňujúce zdroje svetla

 

Prevencia:  3 zlaté pravidlá

                        -  včasná starostlivosť – začnite sa o svoje oči starať skôr, než pocítite bolesť

                        -  používajte kvapky do očí bez obsahu konzervačných látok

                        -  dlhá doba použiteľnosti – očné kvapky by mali mať dlhú dobu použiteľnosti po prvom otvorení

 

Pravidlo 20/20/20

Pravidlo 20/20/20 je efektívna technika, ktorá pomáha zmierniť napätie očí pri intenzívnej práci pred obrazovkou. Zamerajte svoje oči každých 20 minút na približne 20 sekúnd na niečo vzdialené 20 stôp (cca 7 metrov). V dôsledku toho sa zvýši frekvencia žmurkania, slzný film sa zregeneruje a oko je lepšie zvlhčené.